pátek 16. září 2011

HROZBA?

Strach z teroristických útoků v letadlech je po světě opravdu velký! Přesvědčili jsme se o tom ještě než jsme se vůbec vydali na cestu. Je pátek 16. září 2011 a já s kamarádkou Monikou vyrážíme na dvoutýdenní cestu do Zambie. To je taková mírumilovná, bývalá britská kolonie kdesi v Africe. To by samo o sobě nebyl problém, kdybychom tam nevezli zdroj elektřiny - solární panel a gelovou baterii. Obojí potřebovalo zvláštní odbavení. Způsobilo nám to čekání, než se naši čeští pracovníci rozhodli, co s tím. Trnem v oku jim byla baterie. Popravdě těžká jako (malá) kráva (13 kg).

Po čekání se rozhodlo, že to vyřešíme až u gatu. Takže se rozhodování akorát odložilo. Tam jim nabízím, že se mohou na baterii podívat a oni souhlasí. S těžkým srdcem stříhám obal pracně omotané krosny a vytahuji baterku. Radí se dál. Hledají v papírech, co mohou převážet. Že prý baterie do 160 W. Ujišťuju je, že tato má tak 40, určitě ne více jak 100. Až pak si vzpomenu, že má asi 300!! Naštěstí oni tomu moc nerozumí a po zjištění, že k baterii nevedou žádné dráty, prohlásí, že v tom nevidí žádný problém. Hurá!!! A ještě byli tak ochotni a rozstřiženou fólii mi pečlivě přelepili lepící páskou. Uff, co člověk musí podstoupit pro trochu té elektřiny v Africe.

Bohužel jsem díky tomuto zdržování už nestihl obvolat všechny lidi, se kterými jsem se chtěl rozloučit a odepsat na jejich zprávy...tímto se je jim omlouvám a doufám, že mi to odpustí.

Žádné komentáře:

Okomentovat